Zadania dla klasy 0 – sześciolatki

Na tej stronie internetowej szkoły będą publikowane zadania i polecenia dla klasy 0 – sześciolatki.

W środę 25 marca 2020 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

.

Formy pracy do uzgodnienia z wychowawcą Panią Alicja Fuksa. Dostępna na messangerze, mailem;  alafuksa@vp.pl oraz telefonicznie. 16 652 39 23.

 

ABY STRONA BYŁA BARDZIEJ CZYTELNA,  ZADANIA I POLECENIA Z POPRZEDNICH TYGODNI SĄ UMIESZCZANE W ZAKŁADCE ARCHIWUM

———————————————————————— 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

TYDZIEŃ    6.IV – 08 IV 2020 r.

 

 

Temat tygodnia: ,, Na wsi’’

 

Poniedziałek  06. 04  2020r – ,, W gospodarstwie’’.

  1. Praca z wierszem pt. ,, W zagrodzie’’

 

Wstawać wszyscy wstawać,

Dzionek się zaczyna,

Słoneczko już świeci to dobra nowina.

 

Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje,

Krząta się po domu czasu nie marnuje.

 

Już czekają kury, kaczki i perliczki

Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki.

 

Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie

Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.

 

Wypuszcza z obory krowę i barana,

Niech na łące trawę skubią już od rana.

 

Jak to gospodyni dba o swą zagrodę, zawsze bardzo chętnie

Pokazać wam mogę.  

 

  1. Rozmowa z dzieckiem nt. treści wiersza. Zadajemy pytania, staramy się, żeby dziecko odpowiadało całym zdaniem.

Kto jest bohaterem wiersza?, Co od rana robi gospodyni Magda?, Jak myślisz gdzie mieszka gospodyni Magda? Jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku?, Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi? Które mają rogi? Jak wygląda praca gospodarza?. Na podstawie własnych doświadczeń, dzieci mogą opowiadać o pracy w gospodarstwie.

 

  1. Słuchanie piosenki ,, Na podwórku koło bramy” https://www.youtube.com/watch?v=vFf1UYE_gRU
  2. ,, Dopowiedz i zrób’’ – Zabawa z rymami – Mówimy zdania których zakończenia wypowiada dziecko. Następnie wykonuje czynność o której jest mowa w zdaniu:

Powiedz: prosię i podrap się po ….(nosie)

Powiedz: kon i wyciągnij do mnie… ( dłoń)

Powiedz: krowy i dotknij palcem…..(głowy)

Powiedz: króliczki i nadmij …………..(policzki)

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem … (brzuszka)

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, ………(trzy)

  1. ,,Zwierzątko z wiejskiego podwórka’’ – dziecko maluje jedno lub kilka zwierzątek samodzielnie lub koloruje wydrukowane zwierzątka wg. własnego pomysłu.

 

 Wtorek – 07. 04. 2020r  –  ,, Od jajka do kury’’ 

  1. Słuchanie piosenki pt,, W kurniku’’

2.Praca z KP3 s24 – zapoznanie z literką  -J j-na podstawie wyrazów: jajo, Janek – wyszukiwanie liter,, j ‘w tekście, głoskowanie wyrazów z gł. ,,j’’np.; Jola, Maja, Julek, maj, bajka.  Próby odczytywania sylab z poznanych wcześniej liter i całych prostych wyrazów.

  1. Praca z PiL s 56 – ćwiczenia w pisaniu liter ,,j J’’po śladzie.
  2. Próby pisania litery –J j – samodzielnie.
  3. Zabawa dydaktyczna – ,, Czy jest tu głoska –j-‘’ Wypowiadamy wyrazy wg. własnego pomysłu, gdy dziecko usłyszy w wyrazie głoskę ,, j’’ to np.: klaszcze, tupie, podskakuje – mama lub dziecko wybierają pomysł.

 

Środa – 08. 04 -,, Od krowy – nabiał’’

   1.Czytamy  wiersz pt.,,Piję mleko’’

Bardzo lubię mleko pić, bo ja zdrowo pragnę żyć

Chcę mieć zęby mocne, białe, także kości wytrzymałe.

Mleko pije na śniadanie, zawsze mam ochotę na nie,

Też wieczorem mi smakuje ,gdy je mama przygotuje.

 

Jestem zdrowa i radosna, rosnę szybko tak jak sosna.

Mleko moc składników ma, i o zdrowie moje dba.

Jest najlepsze dla każdego, dla młodszego i starszego.

Ono jest najzdrowsze w świecie, nic lepszego nie znajdziecie.

 

2.Rozmowa z dzieckiem ,, Dlaczego należy pić mleko’’,, Jakie produkty pochodzą z mleka’’

,,Skąd się bierze mleko w kartonie; – omówienie kolejnych etapów od krowy, jej dojenia, przewozu mleka do mleczarni, przetwarzania i pakowania mleka do kartonów, aż do momentu przewozu do sklepu, kupna przez rodziców oraz podania dzieciom do picia.

3.Praca z Pi L s 57 – przeliczanie w zakresie 8, pisanie po śladzie cyfry 8.  

Dziecko może spróbować również samodzielnie pisać cyfrę.

4.Utrwalenie piosenki pt. ,, Na podwórku koło bramy’’  

 

Prace dzieci proszę przesyłać tak jak dotychczas.

Pozdrawiam serdecznie!

 

_________________________________________________

JĘZYK ANGIELSKI

TYDZIEŃ    6.IV – 08 IV 2020 r.

6 kwietnia 2020r.

Informacja dla rodziców:

Proszę aby dziecko rozpoczęło zajęcia od piosenki powitalnej. https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Proszę zachęcić  dziecko do ćwiczeń  z piosenki i do śpiewania. Dzieci znają słowa.  https://www.youtube.com/watch?v=YBJ_-MyV2rU

Kolejnym ćwiczeniem jest obejrzenie filmu. https://www.youtube.com/watch?v=f88DZKoKwD4 przed objerzeniem proszę z dzieckiem przypomnieć przebieg historii o Kopciuszku.

Proszę aby dziecko zaklaskało i policzyło głośno do seven (7)

Na zakończenie dziecko odśpiewuje piosenkę pożegnalną. https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

_________________________________________________

RELIGIA

TYDZIEŃ    6.IV – 08 IV 2020 r.

Temat: Jezus daje nam chleb z nieba. [kat.37]

Rodzicu:

Zapoznaj dziecko z wydarzeniami z Ostatniej Wieczerzy.

Przeczytaj frag. Ewangelii http://www.biblijni.pl/Mt,26,26-30

Wyjaśnij, że podczas każdej Mszy Świętej dokonuje się przemiana chleba w Ciało i wina w Krew Jezusa.

Wykonanie ćwiczeń w podręczniku.

https://www.youtube.com/watch?v=kUp6eGtXgzk&list=PLjvSTGdLOXf9P0s_tduD9P4MLrHOPCjLJ&index=6

 

Temat: Jezus modli się w Ogrójcu.[kat 38]

Rodzicu:

Na podstawie fragmentu Ewangelii Mt 26, 36-45 i  ilustracji w podręczniku porozmawiaj z dzieckiem o modlitwie Jezusa w Ogrodzie Oliwnym,

http://www.biblijni.pl/Mt,26,36-46

Wykonanie ćwiczeń w podręczniku.

https://www.youtube.com/watch?v=hv6TxIJW7w0

https://www.youtube.com/watch?v=MzXPjClmMgo

 

Niech Zmartwychwstały Chrystus Pan obdarzy Wasze Rodziny zdrowiem, pokojem i radością!

BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY!