Zadania dla klasy II

Na tej stronie internetowej szkoły będą publikowane zadania i polecenia dla klasy 0.

W środę 25 marca 2020 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

jasia.sliwa@wp.pl

wasylowska73@o2.pl 

sp.pawlokoma@gmail.com

 

ABY STRONA BYŁA BARDZIEJ CZYTELNA,  ZADANIA I POLECENIA Z POPRZEDNICH TYGODNI SĄ UMIESZCZANE W ZAKŁADCE ARCHIWUM

———————————————————————— 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

TYDZIEŃ    6.IV – 8 IV 2020 r. 

Data: 6 kwietnia 2020 r.(poniedziałek)

Temat dnia: Przechwałki krokusa.

Blok tematyczny: Czy to już wiosna?

Edukacja polonistyczno-przyrodnicza:

  • Przeczytaj samodzielnie tekst na s. 40-41 w podręczniku lub poproś o przeczytanie głośne opiekuna;
  • Zastanów się co było przyczyną choroby Pierwszego kwiatka i co zmieniło się w jego zachowaniu po wyzdrowieniu?;
  • Jak inne kwiaty pomogły wyzdrowieć Pierwszemu? Przejdź do ćwiczeń;
  • Ćw. 1, s. 44 popraw zdania korzystając z tekstu „Krokus” na s. 40-41 podręcznika, np. Nie macie o niczym gorączki. Poprawione zdanie zapisujesz:  Nie macie o niczym pojęcia. ….;
  • Ćw. 2, s. 44 – przymiotniki się stopniują, wykonaj ćwiczenie zgodnie z wzorem: wesoły-weselszy-najweselszy, drobna-drobniejsza-najdrobniejsza, małe mniejsze-najmniejsze, cienki-….-….., itd.
  • Ćw. 3, s. 45 – popatrz na rysunek w podręczniku na s. 40-41 i pokoloruj obrazek w ćwiczeniach podobnymi kolorami. Następnie wypisz pary rzeczowników i przymiotników, np. fioletowe krokusy, wysokie góry, niebieskie niebo, kłębiaste chmury, itp.;
  • Ćw. 4, s. 45 – Wyrazy tworzą rodziny – podkreśl w podanych wyrazach te, które należą do rodziny „góra” np. góral, górzysty, ….., Wybierz dowolny wyraz, ułóż z nim zdanie i napisz w  linii, np. Góral mieszka w górach. – możesz skorzystać z mojego przykładu i po prostu go przepisać poprawnie.
  • Omijamy s 46-47 – programowanie.

Edukacja matematyczna:

  • Przypomnij sobie wiadomości o rodzajach termometrów, mierzeniu temperatury i o tym po co mierzymy np. temperaturę ciała człowieka czy zwierzęcia oraz temperaturę w pomieszczeniach i na zewnątrz. Na termometrach zaokiennych odczytujemy dodatnią temperaturę, czyli  powyżej zera – wtedy jest ciepło i im wyższa to jest cieplej, albo ujemną, czyli poniżej zera – im niższa to jest zimniej. Jeżeli chcesz wykonaj ćwiczenia dotyczące mierzenia temperatury.
  • Ćw. 1, s. 36 – na termometrze po lewej stronie naznacz  temperaturę wyższą o 15 st. od wskazanej na środkowym termometrze, a  na tym po prawej niższą o 10 st. (pamiętaj zarówno dodatnie jak i ujemne wartości zaczynasz liczyć od zera w górę(dodatnie), zaś w dół(ujemne);
  • Ćw. 2, s. 36 – naznacz na termometrze noc – 6 stopni powyżej zera, na drugim temperatura podniosła się z 6 jeszcze o 7 stopni;
  • Ćw. 3, s. 36 – oblicz różnice temperatur, np. 10 stopni i 3 stopnie – różnica wynosi 7 stopni. Różnicę zapisuj zgodnie z wzorem.
  • Nie wykonuj ćwiczeń na s. 37!!!!!

 

Data: 7 kwietnia 2020 r.(wtorek)

Temat dnia Wielkanocny czas.

Blok tematyczny: Wielkanoc.

Edukacja: społeczna, polonistyczna:

  • Zbliża się Wielkanoc. W tym roku będzie inna niż w poprzednich latach. Jednak to od nas zależy czy spędzimy ją przyjemnie i docenimy radość ze wspólnego świętowania Tajemnicy Zmartwychwstania. Tematy związane z Wielkanocą mamy na końcu podręcznika więc przenosimy się do tematów nr 31 i 32 na stronach 74 – 79 podręcznika oraz strony 80 – 83 Kart ćwiczeń.;
  • Przeczytaj wiersz „Kolorowe bazie” na s. 74 podręcznika;
  • Zastanów się spróbuj odpowiedzieć na pytania: Kto i po co przyszedł w gości w wielkanocny dzień? Kto pomógł baziom w ich zmartwieniu?; przejdź do ćwiczeń;
  • Ćw. 1, s. 80 – poszukaj 10 wyrazów związanych z Wielkanocą – otocz je pętelkami pionowo i poziomo – przepisz je do linijek pod diagramem, np. na samej górze jest PISANKA, w trzecim poziomie jest KOSZYK, itp.
  • W liniach piszesz: pisanka, koszyk, dyngus, mazurek,…………….;
  • Naucz się pięknie czytać dwóch pierwszych zwrotek wiersza „Kolorowe bazie” s.

Ed. matematyczna:

  • Ćw. 1, s. 60 – uzupełnij diagram – pomogą Ci wyrazy ( kwadrans, suma, odcinek, doba, iloczyn, różnica, prosta) – przeczytaj kolejne punkty od 1-7 zastanów się, który z podanych przeze mnie wyrazów jest rozwiązaniem , wpisz go do okienek, a dowiesz się jakie hasło ukryło się w diagramie, np. pierwszy wyraz to PROSTA;
  • Ćw. 2, s. 60 – podpisz rysunki produktów. Oblicz ich wagę za pomocą dodawania: 20 dag+ 5 dag + 25 dag + 40 dag = …. Kilogram to 100 dag – wobec tego oblicz i dekagramów brakuje do kilograma odejmując od 100 dag otrzymaną  wagę wszystkich produktów;
  • Ćw. 3, s. 60 – uzupełnij ile dekagramów brakuje do 1 kilograma. Pamiętaj 1 kg = 100 dag, czyli np. 65 dag i 35 dag, 80 dag i 20 dag, 51 dag i 49 dag ,………………….;
  • Ćw. 4, s. 61 – podano w nim produkty wraz z ich wagą. Na szalkach są umieszczone odważniki – wybierz z nalepek produkty, aby szalki były równoważne, np. waga 1 – na szalce są odważniki, które w sumie maja wagę 35 dag – na szalce stawiam np. cukier, który wazy tyle samo;
  • Nie wykonuj ćwiczenia 5 i 6, s. 61

POZDRAWIAM I ŻYCZĘ MIŁEGO ODPOCZYNKU!!!!

 

Data:  8 kwietnia 2020 r. (środa)

Temat dnia: Wielkanocne zabawy.

Blok tematyczny: Wielkanoc.

Edukacja społeczna, polonistyczna:

  • Zaprezentuj rodzicom lub możesz zadzwonić do mnie pod numer 600 197 472 ( w godzinach od 800 – 12.00) i przeczytać wiersz „Kolorowe bazie”, s. 74 ;
  • Przeczytaj wiadomości na temat życzeń wielkanocnych na stronie 76-77 podręcznika;
  • Ćw. 1, s. 32 – uzupełnij życzenia wyrazami z pisanek oraz  możesz dopisać własne według swojego pomysłu;
  • Przeczytaj tekst na s. 78 podręcznika o zabawach wielkanocnych;
  • Ćw. 2, s. 83 – uzupełnij zdania wyrazami: rozłożeniu na ziemi, zasłonięciu oczu, tańczeniu;
  • Zapytaj mamusi: Co to jest mazurek wielkanocny? Napisz wyrazy określające jaki jest  mazurek?, np. słodki, kolorowy, migdałowy, rodzynkowy, smakowity, ozdobiony, czekoladowy, itp.
  • Ćw. 4, s. 83 – Udziel odpowiedzi zdaniami oznajmującymi na dwa pytania: Kiedy obchodzimy śmigus-dyngus? Na czy on polega?
  • W linijkach dokończ dwa zdania jako odpowiedzi na postawione pytania: Śmigus- dyngus obchodzimy w drugi dzień……………….. . Polega on na oblewaniu ……………………

Edukacja muzyczno-plastyczna:

  • Poproś opiekuna by poszukał Ci na youtube piosenki o pisankach i wiośnie;

Słuchając muzyki wykonaj prace plastyczną – „Moja wielkanocna pisanka” – można zrobić kilka pisanek własnego pomysłu, rysunek o tematyce wielkanocnej, np.

DZIĘKUJĘ ŻYCZĘ WSZYSTKIM DZIECIOM I RODZICOM  SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

———————————————————————— 

JĘZYK ANGIELSKI 

TYDZIEŃ    6.IV – 8 IV 2020 r. 

Rozgrzewka językowa: pooglądaj film:  https://www.youtube.com/watch?v=f88DZKoKwD4

Wysłuchaj nagrania 2.36 i 2.37 ze strony 48 i powtarzaj nazwy zabawek. Kolejność wyrazów jest zgodna z numeracją.  Następnie wykonaj ćwiczenie 1 ze strony 48.

Zadanie domowe: wykonaj ćwiczenie 1 ze strony  47.

Poproś rodzica aby zrobił zdjęcie wykonanej pracy i wysłał do mnie na maila lub Messenger    wasylowska73@o2.pl 

———————————————————————— 

RELIGIA

TYDZIEŃ    6.IV – 8 IV 2020 r. 

Klasa II

Temat: Przeżywamy Wielki Tydzień. [Katecheza 54]  – 06.04.2020

 

Zapoznanie dziecka z tradycjami związanymi z Wielkim Tygodniem i Wielkanocą.

Wykonanie ćwiczenia w podręczniku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9j8hknQ2DZM

 

Niech Zmartwychwstały Chrystus Pan obdarzy Wasze Rodziny zdrowiem, pokojem i radością!

BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY!