Zadania dla klasy III

 

Na tej stronie internetowej szkoły będą publikowane zadania i polecenia dla klasy 0.

W środę 25 marca 2020 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Ćwiczenia, prace plastyczne i zadania wykonywane  w zeszytach będą zbierane do oceny we wskazanym czasie, a informacja na ten temat zostanie podana na stronie szkoły. Ponieważ jednak ocena w klasach I-III ma charakter opisowy nie ma potrzeby przekazywania materiałów w formie papierowej nauczycielowi w czasie gdy Rząd Rzeczypospolitej zaleca pozostanie w domu oraz ograniczenie do koniecznego minimum bezpośrednich kontaktów i tym samym zapobieganie rozprzestrzenianiu się epidemii. Do świąt konsultacje związane z realizacją wskazanych treści, trudnościami,  oraz ewentualną  oceną pracy dziecka realizowane będą podczas rozmów telefonicznych oraz wykorzystując  Internet od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 – 12.00. Oczywiście nie jest to wymagane codziennie oraz dobrze byłoby gdyby rodzice dzwonili w czasie gdy nastąpi jakiś problem z wykonaniem zadania , natomiast dzieci mogą kontaktować się później około godziny  11.00 gdy już zrealizowały zadany do opracowania materiał.

jasia.sliwa@wp.pl

ABY STRONA BYŁA BARDZIEJ CZYTELNA,  ZADANIA I POLECENIA Z POPRZEDNICH TYGODNI SĄ UMIESZCZANE W ZAKŁADCE ARCHIWUM

———————————————————————— 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

TYDZIEŃ    6.IV – 08 IV 2020 r. 

6 kwietnia 2020 r.(poniedziałek)

Temat dnia: Doktor Dolittle. Opowiadamy przygody.

Edukacja polonistyczna, przyrodnicza, plastyczna:

  • Przeczytaj sobie wiadomości na temat Afryki na stronach 54-55 podręcznika;
  • Przejdź na strony 56-57 – zapoznaj się z nazwami zwierząt żyjących w Afryce na pustyni, sawannie czy w wilgotnym lesie równikowym;
  • Przyjrzyj się uważnie historyjce obrazkowej na stronach 58-59 podręcznika;
  • Wykonaj pracę plastyczną, pt. „Krajobraz Afryki” – popatrz na s. 54-55 podręcznika;
  • Wybierz sobie dowolny krajobraz i przedstaw go dowolną techniką malarską i tak:
  • Wilgotny las równikowy( informacje, s.52) zamieszkują: goryle, wojowniki wspaniałe, okapi, szympansy, mandryle;
  • Sawanna (informacje na s. 54) zamieszkiwana jest przez: lwy, zebry, słonie, nosorożce, strusie, antylopy, bawoły, żyrafy;
  • Pustynia (informacje na s. 54) to miejsce gdzie żyją: fenki, skorpiony, dromadery, żmije, antylopy;
  • Nie robimy ćwiczeń na s. 50, ponieważ nie wszystkie dzieci posiadają w domu lekturę.

Edukacja matematyczna:

Wykonaj sobie dowolne ćwiczenia ze stron 38 – 41; Możesz je robić, ale nie musisz – są to zadania do samodzielnego rozwiązania – jeżeli masz kłopot z ich rozwiązaniem nie rób ich!!!!!!!

MIŁEGO DNIA!!!!

 

7 kwietnia 2020 r.(wtorek)

Temat dnia: Wkrótce święta.

Edukacja polonistyczno-społeczna:

  • Przeczytaj wiersz „Tańczące pisanki” na s. 86 podręcznika i zastanów się kto jest jego bohaterem;
  • Naucz się czytać wiersza i przeczytaj go rodzicom najpiękniej jak potrafisz;
  • Wykonaj ćw. 1, s. 80 – Dobierz nalepki z odpowiednimi rymami z wiersza „Tańczące pisanki”, np. tłoczą – chichoczą,……..;
  • Napisz życzenia wielkanocne, np. Kochani Babciu i Dziadku!!! Z okazji nadchodzących Świąt Zmartwychwstania Pańskiego życzę Wam zdrowia, spokoju,………………………      (i nie zapomnij się podpisać!!! 

Edukacja matematyczna: Zadania o Wielkanocy:

  • Ćw. 1, s. 60 – otocz odpowiedź a. b. lub c. które są odpowiedzią na treść zadania;
  • ćw. 2, s. 60 – napisz 4 dowolne wagi rodzynek i migdałów żeby spełniały warunek zadania, np. rodzynki: 90 dag, ….., …., ….., migdały: 45 dag, ….., …., ….. ;
  • ćw. 3, s 60, podaj swoja cenę palemki i oblicz ile zapłacisz za trzy takie palemki, np. moja palemka kosztuje – wpisuję 4 zł. Pod spodem pisze 3 x 4 zł = 12 zł;
  • ćw. 4 – oblicz jaka liczba jest najbardziej zbliżona do wyniku działania 4 x 6 zł = … i podkreśl właściwą odpowiedź;
  • ćw. 5 – oblicz zadanie za pomocą mnożenia i napisz odpowiedź;
  • ćw. 6 – 9, s. 60-61 – wykonaj jeżeli chcesz. NA DZISIAJ WYSTARCZY!!!

 

8 kwietnia 2020 r. (środa)

Temat dnia: Co się wykluwa z jaj?

Edukacja matematyczna:

  • wykonaj ćwiczenia na stronie 64 „Kart matematycznych”;
  • ćw. 1 – ustawiając liczby czterocyfrowe od największej do najmniejszej zwróć uwagę która liczba na największą cyfrę tysięcy, np. w tym zadaniu największa jest 9800, ….;
  • ćw. 2 – połącz z godnie z wzorem: 1000m to 1 km, 3 km 500 m to 3500 m, ….;
  • ćw. 3 – 1 tona to 1000 kg – w każdym rzędzie podkreśl poprawną odpowiedź, np. 1000 kg to 1 t;
  • ćw. 4 – Przedstaw liczby czterocyfrowe w postaci sumy tysięcy, setek, dziesiątek i jedności według podanego wzoru;
  • ćw. 5 – oblicz, np. 2220+ 3000 = 5220, 5820 – 1000= 4820, ……….
  • NIE WYKONUJ ĆWICZEŃNA STRONIE 65

Edukacja: polonistyczna, przyrodnicza, społeczna:

  • Przeczytaj tekst ”Co wykluwa się z jaj” na s. 88-89 podręcznika;
  • Zapamiętaj z jaj wykluwają się: ptaki, większość gadów, ryby (ich jaja zwane są ikrą) oraz dziobaki i kolczatki czyli ssaki, które zamieszkują Australię;
  • Kolczatka i dziobak są jajorodnymi wyjątkami w świecie ssaków. Ssaki bowiem są żyworodne. Pamiętacie jak uczyliśmy się o ssakach w gospodarstwie – rodzą się i zaraz po urodzeniu  żywią się mlekiem matki.;
  • Na podstawie informacji podręcznika s. 88-89 postaraj się odpowiedzieć na pytanie: Jakie korzyści daje zarodkom ptaków przebywanie wewnątrz jaj? Przejdź do ćwiczeń:
  • Ćw. 1, s. 82 – wykonaj ćwiczenie na podstawie informacji w podręczniku, s. 88-89;
  • Ćw. 2, s. 82 – przeczytaj każde zdanie, pokoloruj sylabę pod napisem PRAWDA, FAŁSZ, np. pierwsze zdanie jest prawdziwe więc maluję sylabę – kol – pod zapisem PRAWDA. Uzupełnij zdanie powstałymi wyrazami i dokończ je ………….. i  ………….. są to niezwykłe ssaki, ponieważ ich samice składają jaja, które wysiadują dziesięć dni.;
  • Ćw. 4, s. 83 – Przepisz do linijek opis ilustracji: Na stole nakrytym zielonym obrusem są: dwa białe, puchate baranki, dwa koszyczki, jedna babka wielkanocna i pięć kurczaków. W pierwszym koszyku są trzy kolorowe pisanki, a w drugim jeden kropkowany Pomiędzy koszykami są trzy różnobarwne pisanki. W koszykach i na obrusie jest razem dziewięć  gałązek bazi.;
  • Pomyśl, które z podkreślonych wyrazów to przymiotniki, a które liczebniki – policz je i wpisz ich liczbę w krateczki na dole s. 83.; Nie wykonuj s. 84.

Edukacja plastyczna, muzyczna:

  • Poszukaj sobie na youtube piosenek o tematyce wielkanocnej;
  • Wykonaj dowolną technika pisankę lub skorzystaj z propozycji w  Kartach ćwiczeń na s.81 „Śpiący kurczak”.
  • Pracę wykonuj słuchając muzyki.

 KOCHANI!!! ŻYCZĘ  WAM ZDROWYCH, SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELAKNOCNYCH – DZIECIOM BY MOGŁY WKRÓTCE SPOTKAĆ SIĘ  W GRONIE RÓWIEŚNIKÓW, A RODZICOM POWROTU DO NORMALNYCH CODZIENNYCH ZAJĘĆ!!!

 

_______________________________________________

JĘZYK ANGIELSKI

TYDZIEŃ    6.IV – 08 IV 2020 r. 

Subject: Easter. Święta Wielkanocne. 8.04.2020

W ramach lekcji świątecznej narysuj do zeszytu Easter egg lub Easter basket. W razie problemów z zadaniem poproś o pomoc Rodziców lub skorzystaj z Internetu. Rysunek będzie do sprawdzenia po powrocie do szkoły.

_______________________________________________

 

RELIGIA

TYDZIEŃ    6.IV – 08 IV 2020 r. 

klasa III

Temat: Uroczystość Zmartwychwstania Pana Jezusa.  – 06.04.2020

 

Przygotowanie do Świąt Wielkiej Nocy w Rodzinie.

 

Proszę przeczytać :

ZMARTWYCHWSTANIE JEZUSA CHRYSTUSA

Pusty grób

1 W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności. 2 Kamień zastały odsunięty od grobu. 3 A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa. 4 Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach. 5 Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? 6 Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei: 7 „Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”». Wtedy przypomniały sobie Jego słowa, 9 wróciwszy zaś od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym. 10 A były to: Maria Magdalena, Joanna i Maria, matka Jakuba; i inne z nimi opowiadały to Apostołom.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw

 

Niech Zmartwychwstały Chrystus Pan obdarzy Wasze Rodziny zdrowiem, pokojem i radością!

BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY!

 

_______________________________________________