Zadania – oddział przed. pięciolatki

Na tej stronie internetowej szkoły będą publikowane zadania i polecenia dla klasy 0.

W środę 25 marca 2020 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Formy pracy do uzgodnienia z wychowawcą Panią Aleksandrą Karaś. Dostępna na messangerze, mailem;  ola.karas7@wp.pl

 

ABY STRONA BYŁA BARDZIEJ CZYTELNA,  ZADANIA I POLECENIA Z POPRZEDNICH TYGODNI SĄ UMIESZCZANE W ZAKŁADCE ARCHIWUM

———————————————————————— 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

TYDZIEŃ    6.IV – 8 IV 2020 r. 

06.04.2020 (poniedziałek)

Temat dnia: Wielkanocne zwierzęta.

  1. Ćwiczenia poranne: „Pracowite zajączki”

Wyznaczamy linię startu i linię mety w dwóch różnych końcach pokoju. Na linii mety układamy
5 pisanek wyciętych z kolorowego papieru(albo 5 plastikowych pisanek).
Zadaniem dziecka jest przyniesienie pojedynczo wszystkich pisanek na linię startu.
Dziecko musi wykonać to zadanie kicając jak zajączek.

2.„Zajączki” – zabawa paluszkowa. Dziecko przelicza na paluszkach.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

(Dziecko zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)

3.Zwierzątka wielkanocne z papieru.

https://stylowi.pl/53143123

https://pl.pinterest.com/pin/533958099551451349/?d=t&mt=signup

https://basteln.retiji.com/rollos-de-papel-23-imagenes-educativas/

  1. Nauka wiersza na pamięć „Wielkanoc” -Danuta Gellnerowa.

Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem i wołają:
– Patrzcie! Tu na stole same niespodzianki
Bazie srebrno- białe i baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate w cukrowych fartuchach
Śmieją się wesołe od ucha do ucha!

 

07.04.2020 ( wtorek)

Temat dnia: Koszyczek Wielkanocny.

  1. Ćwiczenia ruchowe.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

2.Zabawa „Zgadnij, co to”

W worku umieszczamy kilka przedmiotów związanych z Wielkanocą, np. pisankę, baranka, palmę, itp. Dziecko losuje z zamkniętymi oczami  jeden przedmiot i próbuje poprzez sam dotyk zgadnąć, co to jest.

3.Wiersz „Legenda o białym baranku”- Urszula Pukała

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

4.”Wielkanocny koszyczek” – rozmowa na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka inspirowana wysłuchanym wierszem. Następnie odczytujemy zagadki, a dzieci próbują odgadnąć.

Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,

Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)

Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)

Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, na Wielkanoc darowane (pisanki)

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)

Proszę spróbować wyjaśnić dzieciom znaczenie symboli wielkanocnych.

  • biała serwetka-by przypominała o poranku Zmartwychwstania o wschodzie słońca
  • coś zielonego-bo to przecież wiosna, cała przyroda budzi się do życia po zimie, wszędzie kiełkuje nowe życie
  • jajka-w Wielkanoc chrześcijanie czczą Chrystusa żyjącego– symbol nowego życia
  • chleb-bo to najważniejsze pożywienie człowieka; ciało Chrystusa
  • baranek wielkanocny-ponieważ Pana Jezusa nazywamy Barankiem Bożym; zwycięstwo, niewinność, wolność,
  • odrobina soli-bo Jezus nakazał nam być solą ziemi , to znaczy nadawać smak życiu: taką solą może być nasza radość, praca, trud, miłość….
  • babka wielkanocna, wędlina-by prosić Boga o to ,żeby nigdy nie zabrakło nam pożywienia; dobrobyt
  • palma-by uchroniła nas od nieszczęść i chorób
  1. „Koszyczek wielkanocny”- rysunek do pokolorowania dowolnym sposobem.

https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/koszyk-wielkanocny/

 

 

08.04.2020 ( środa)

Temat dnia: Wielkanocny stół.

1.Ćwiczenia na rozgrzewkę.

Swobodne podskoki, skłony, obroty do piosenki „Żabie kroki” https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

  1. Wiersz „Wielkanocny stół”- Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
 
  Palmy pachną jak łąka
   w samym środku lata.
   Siada mama przy stole,
   A przy mamie tata.
   I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
   Wpuśćmy wiosnę,
   Niech słońcem
   zabłyśnie nad stołem
   w wielkanocne świętowanie
   jak wiosna wesołe!

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Jak wyglądał wielkanocny stół?;Co stało na tym stole?;Kto przy nim usiadł?

3, Zagadki wielkanocne: Co położymy na wielkanocnym stole?

Oby dzięki ludzkiej pracy
I opiece nieba
Nigdy na twym stole
Nie zabrakło ………… (chleba)

Azorek radośnie
Przy koszyczku hasa,
Lecz nic z tego nie będzie.
– Nie dla psa ……………….. (kiełbasa)

W cebulowych łupinkach
Lub w farbkach kąpane,
W prześliczne desenie
Ręcznie malowane. (jajka)

Może być z cukru,
Z gipsu lub z ciasta,
Lecz najważniejszy jest
I basta!!! (baranek)

Sypka jak piasek,
Jak śnieżek biała,
Smaku dodaje
Już szczypta mała. (sól)

Skromne listeczki
Ciemnozielone,
Ale bez niego –
Co to za święcone? (bukszpan)

  1. „ Malowanki- pisanki”-zabawa plastyczna.

Ugotowane, wystudzone jajko oklejamy kaszą manną. Gdy dobrze wyschnie malujemy je farbami plakatowymi w dowolny sposób.

 

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Pragnę złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia. Pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości, cudownych chwil spędzonych w gronie najbliższych. Pomimo trudnego czasu, życzę aby nie opuszczał Was radosny, wiosenny nastrój, a wytrwałość i nadzieja stale Wam towarzyszyły.
W zdrowiu i ufności wyglądajcie jutra. Wesołego Alleluja!

                                                                                                    A.Karaś

———————————————————————— 

JĘZYK ANGIELSKI

TYDZIEŃ    6.IV – 8 IV 2020 r. 

6 kwietnia 2020r.

Informacja dla rodziców:

Proszę aby dziecko rozpoczęło zajęcia od piosenki powitalnej. https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Proszę zachęcić  dziecko do ćwiczeń  z piosenki i do śpiewania. Dzieci znają słowa.  https://www.youtube.com/watch?v=YBJ_-MyV2rU

Kolejnym ćwiczeniem jest obejrzenie filmu. https://www.youtube.com/watch?v=UkqXKFh4Aik przed objerzeniem proszę z dzieckiem przypomnieć przebieg historii o Kopciuszku.

Proszę niech dziecko wskaże w pokoju rzecz koloru red ( czerwony), green (zielony) i pink (różowy)

Na zakończenie dziecko odśpiewuje piosenkę pożegnalną. https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

———————————————————————— 

RELIGIA

TYDZIEŃ    6.IV – 8 IV 2020 r. 

Temat: Przeżywamy radość Zmartwychwstania Jezusa.

Prośba do Rodziców:

Proszę przeczytać frag. Ewangelii o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa Mk 16,1-8, można skorzystać: http://www.biblijni.pl/Mk,16,1-8

Następnie wyjaśnić dziecku:

-pojęcie :zmartwychwstanie”

-Pan Jezus powstał z martwych, sam wyszedł z grobu, żyje i jest wśród nas.

Wykonanie ćwiczeń w podręczniku.

https://www.youtube.com/watch?v=l6djoOEjwNY

 

Niech Zmartwychwstały Chrystus Pan obdarzy Wasze Rodziny zdrowiem, pokojem i radością!

BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY!