Skip to content

Wycieczka do Bochni

12 kwietnia 2019 r. uczniowie klas 0 – V wraz z opiekunami – p. A. Fuksa, p. D. Kocyła, p. A. Lubińska, p. J. Śliwa, p. M, Mołoń zwiedzili najstarszą w Polsce Kopalnię Soli w Bochni, która po prawie ośmiu wiekach wydobywania kruszcu, wygląda dziś jak podziemne miasto.

Po przyjeździe na miejsce i spotkaniu z przewodnikami, zwiedzanie rozpoczęli od zjazdu pod ziemię ciemnym, wilgotnym szybem Campi.  Tuż po zjeździe pod ziemię, na uczestników wycieczki czekała kolejka, która przemierzała kilometrową trasę pomiędzy szybami Campi i Sutoris. Kolejka jechała dość szybko, ale po drodze można było zobaczyć wiele zabytków, postaci i ciekawych, zagadkowych miejsc. Kolejną atrakcją był rejs łódką, podczas którego dzieci same mogły skosztować jaki smak ma woda.

Zwiedzanie kopalni ma charakter podróży w czasie, w która również zostali zabrani uczniowie, dzięki projekcji multimedialnej trasy turystycznej. Za pomocą holograficznych i interaktywnych inscenizacji oraz przestrzennych słuchowisk pokazane zostały średniowieczne techniki wydobywcze, zwyczaje górnicze oraz inne aspekty z życia kopalni. W pamięci zwiedzających na długo pozostaną prezentacje obrazujące dawny system wentylacji, systemy transportowe, jak również zalanie wodą podziemnych chodników.
W opowiadaniu o historii bocheńskiej kopalni przewodnikowi pomagali między innymi polscy królowie oraz żupnicy genueńscy. Najmłodsi uczniowie naszej szkoły mieli wrażenie, jakby normalna praca górników w kopalni toczyła się tuz obok nich. Jedną z wielu atrakcji było także zwiedzanie kaplicy św. Kingi oraz spotkanie Skarbnika, dobrego ducha bocheńskiej kopalni.

Zwiedzanie kopalni zakończyło się pobytem w komorze Ważyn, która znajduje się 250 m pod ziemią. Miejsce to pozwoliło naszym uczniom na zrelaksowanie się, zakup pamiątek i zjedzenie smacznego obiadu.

 

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status